Thursday, July 5, 2012

Puasa Di Bulan Syaaban

Selamat hari khamis u oll's...

Hari ni cik Rossa puase...alhamdulillah..setakat ni leh tahan lagi harap2 sampai berbuka nanti.Maklumle dh lame tak puasa,sempena hari nisfu Syaaban ni teringin lak nak puase.Moge2 dipermudahkan..

Dari Usamah b Zaid ra berkata, “Aku bertanya, ya Rasulullah. Aku tidak pernah melihat engkau berpuasa dalam bulan-bulan lain sepertimana engkau berpuasa dibulan Syaaban”. Rasulullah bersabda, “Ia adalah bulan yang manusia lalai terhadapnya, diantara Rejab dan Ramadan. Ia adalah bulan yang diangkat amalan-amalan kepada Tuhan sekelian alam, maka aku suka amalanku diangkat sedang aku berpuasa” (riwayat An-Nasaie).


Selamat menunaikan ibadah puasa kepada kawan2 yg sedang berpuasa...

















5 comments:

  1. Selamat berpuasa sampai ke waktu berbuka nanti!!!masak lelebih ye....nanti iolls n family datang....takmo risau my family leh cukupkan korem kerusi makan uolls itewwwww:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mekaceh miss gie...Datangle ke teratak i oll's ni...i oll's sempat masak telur ngan ayam goreng je smlm.Boleh dikatekan hari2 i oll's masak telur.Nanti klu u oll's dtg,u oll's pun dah macam telur juge.kihkihkih...Maklumle nak g paso jauh.Klula leh calling2 org pasar suruh hantarkan,best gak.he2...

      Delete
  2. Replies
    1. Same2 cik comel...jomle pose sesame..he2..

      Delete
  3. ahhaha...cik rossa kiter pun suke telur, sennag dan takyah kene defrost dulu ahahha...selalu jadi penyelamat tatkala lelauk lain masih keras kejung dlam esbok mak!ouchhhh sedapnyer cik rossa masak, yg simple pastinya lebih sedap!janji podeh,hengit,wongi!

    ReplyDelete