Thursday, November 1, 2012

Diary di bulan November

Assalamualaikum...

Kita sekarang telah berada di bulan 11....Hari ni 1 haribulan 11 2012.Apa perancangan kengkawan semua?Banyak bende yang masih berlegar-legar di fikiran cik rossa.Kengkadang perkara yg ingin dibuat bulan lepas  pun masih tk settle lagi.Dibawak pula ke bulan berikutnya.At the end..tak selesai.Bilakah?Ha..ni yg nak kene buat diary ni.


Antara perancangan cik Rossa yg belum settle:

1) Kumpul duit nak pergi haji
2) Nak kahwin
3) kumpul duit nak beli rumah
4) kereta baru(yg dah ade ni sponsor punye)
5) Pelaburan emas untuk simpanan mase tua(klulah mampu)

Ini adalah sebahagian sahaja perancangan yg hanya mampu untuk dirancang.Yang menentukan hanyalah Yang Maha Esa.Kalau ade rezeki..insyaalah kalau mengikut pada kemampuan diri sendiri...So,berpijaklah pada bumi yang nyata...Impian tu tetap ade,usaha yang penting.Betul tak?Di mana ade jalan,di situ ade Highway...kihkihkhih....

6 comments:

  1. wah gie nak tabik spring lagi sbb nak pergi haji tu yg utama...semoga berjaya tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah..doa-doakan ye mrs green..semoge impian kite2 semua terlaksana untuk ke tanah suci Mekah.Amin...

      Delete
  2. gd luck kekandaku syg...usaha dan seiring dgn doa insyaallah...mak pun nak jugak yg no 1 tuh..semoga dipermudahkan ye kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...moge2 geng2 mek jing akan smpai kat sane.Insyaallah..

      Delete
  3. Doa kakak mengiringi moga segala impian terlaksana secepat mungkin. Cepatkan jodoh dulu, kemudian pergi haji sama-sama (mudah bila dah ada pasangan), beli rumah sama-sama, kereta baru tak kisah janji ada ini pakai dulu, pelaburan emas dah boleh buat dari sekarang.

    Amin ya Allah...

    ReplyDelete